- ПРЕКО НАКОВА ДО ЕУ
- Радове јуче обишао градоначелик Кикинде Павле Марков. По завршетку посла биће створени предуслови да гранични прелаз ради 24 часа и буде прометан за камионе и аутобусе, односно возила носивости изнад 3,5 тона
Радови на проширењу граничног прелаза Наково и изградњи потребних садржаја тече планираном динамиком. По завршетку посла биће створени предуслови да гранични прелаз ради 24 часа и буде прометан за камионе и аутобусе, односно возила носивости изнад 3,5 тона, колико је за сада дозвољено.
Након стварања предуслова у виду одговарајуће инфраструктуре, на путу до рада граничног прелаза Наково у пуном капацитету, следећи корак подразумева потписивање споразума између Влада Републике Србије и Републике Румуније.
– Да бисмо могли од некога да тражимо да отвори гранични прелаз за камионе и аутобусе, морамо да имамо услове за добијање дозволе. Услове ћемо лагано стећи у наредна два месеца. Даље следи бирократска одлука. Мислим да другог решења нема, јер цео пројекат је финансирала Европска унија и активно учествују српска и румунска страна – рекао је градоначелник Кикинде Павле Марков.
Радови на опремању граничног прелаза Наково поверени су фирми „Градитељ НС“. Градилиште уз саму границу са Румунијом отворено је почетком априла, а посао би требало да се заврши до средине јула, како је и планирано. Према речима шефа градилишта Славише Паравиње, радови подразумевају унапређење комуналне инфраструктуре на граничном прелазу.
– Радимо канализацију, водовод, хидрантску мрежу, атмосферску канализацију по најсавременијим стандардима, уз пратеће објекте. Прави се велика надстрешница, санитарни чвор, место за шпедицију, паркинзи. По завршетку радова, транспортни саобраћај моћи ће да се обавља – рекао је Паравиња.
Целодевни рад граничног прелаза ишао би наруку многим грађанима, са српске и румунске стране. Локалним привредницима који извозе своју робу пут би био смањен за око 80 километара, а путнички саобраћај био би унапређен.
Марков је подсетио да је пре отварања граничног прелаза Наково-Лунга, Кикинда била место одакле више нема где да се иде. Од краја 2014. године, када је граница отворена, преко прелаза је прешло више од 700.000 људи, а процене су да ће до краја 2020. године тај број прећи милион. С обзиром на најављену изградњу ауто-пута од Београда ка Зрењанину и од Зрењанина ка Новом Саду, Кикинда би постала најближе место на путу до Европске уније, истакао је градоначелник.
Упоредо са опремањем граничног прелаза, ради се и на изградњи бициклистичке стазе од Кикинде до Накова у дужини од скоро осам километара. Обилне падавине успориле су радове и вероватно ће рок за завршетак, који је био планиран за крај јула, бити пролонгиран. Зоран Телечки, шеф градилишта, навео је да је задовољан урађеним, те да су ископ стигли до 5,5 километара, песак је посут до петог, а туцаник до трећег километра. У наредним данима почињу асфалтирање.
Изградња бициклитичке стазе, према речима градоначелника Кикинде, представља нове могућности у развоју региона. Како је рекао, отвара врата за наредне пројекте и повезивање Кикинде са другим градовима.
ЕВРОПСКА УНИЈА И ГРАД КИКИНДА УДРУЖЕНИ
Опремање граничног прелаза и изградња бициклистичке стазе ради се у оквиру прекограничног ИПА пројекта „Унапређење повезаности Баната“. Укупна вредност пројекта је нешто више од 1,8 милиона евра од чега се око 1,5 милиона евра финансира из ИПА средства, док радове на опремању граничног прелаза Наково додатно финансира Град Кикинда у вредности од око 87,7 милиона динара.
На граничном прелазу Наково дешава се да, пратећи најкраће руте на навигацији, залутају превозници махом из Украјине, Молдавије, Русије.